2011/06/30

Mållans fantastiska pionrabatt och hus.

































Även om de allra flesta pioner nu förmodligen har blommat över måste jag ändå visa bilder från Mållans trädgård jag skrev om i ett tidigare inlägg (läs här). När jag skrev mitt förra inlägg var det bara knoppar men för tio dagar sedan när jag var på ett nytt besök stod rabatten i full blom och var helt fantastisk!

Jag tror att vi alla har haft ett fantastiskt pionår i år. Den långa vintern och det tjocka snötäcket gjorde nog att vätan gick väldigt djupt och stannade länge under våren vilket pionerna nog verkade trivas med.

Mållan och Tomas trädgård är fantastisk och deras hus är lika vackert, både exteriört och interiört. Jag kommer att försöka göra ett reportage om hela härligheten och se om det är någon tidning som kan vara intresserad av det, vem vet. Här kommer lite smakprover på huset underbara insida.




































2 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Fina pioner och fint hus! Jag har haft sämsta pionåret någonsin , jag tror att knoppanlagen frös när det var frost här en bra bit in i maj, den frosten tog tyvärr mycket här, det mesta har hämtat sig, men pionblomning blev det bara i innergården som är mera skyddad.

Kristina Bonander sa...

Jag har aldrig varit någon pionsamlare men börjar mer och mer uppskatta dem. Inte minst för att de är både härdiga och inte så begärliga för rådjuren. Tycker det är synd att de har en så förhållandevis kort blomperiod, men läste ett tips om att "Catharina Fontijn" är en långblommare. Den fick bli årets pionnykomling i egna trädgården.
Hälsningar
Kristina