2014/04/30

Bitterljuvt månadsskifte.






















Bitterljuvt! Jo, faktiskt lite den känslan trots att jag bor mitt i bokskogen med ett hav av vitsippor och att allt annat i naturen och trädgården nu är på väg att titta upp lite överallt. Bittert då min anställning som projektledare och trädgårdsmästare i Hälsoträdgården i Kristianstad inte fick den förlängningen jag hoppades på. Tyvärr fanns inte den ekonomiska förutsättningen att nyanställa någon externt utan det blir Kristianstads stadsträdgårdsmästare Daniel Ottosson som själv tar ansvaret för projektet under 2014.

Jag hade fått möjligheten att under säsong vara "biträdande" trädgårdsmästare under de tider Daniel själv inte kan finnas tillgänglig. Samtidigt sökte jag även en tillsvidaretjänst på parkförvaltningen i Sölvesborgs kommun där jag är boende och har mina rötter. Den tjänsten fick jag och tackade ja till då en tillsvidaretjänst känns stabilt och tryggt och jag får sysselsätta mig med det jag brinner för! Därför fick jag bittert och väldigt motvilligt tacka nej till förmånen att även under denna säsongen vara i Hälsoträdgården, men även ljuvt då plan B med en fast tjänst inom parkförvaltningen i Sölvesborg gör att det blir massor av positivt oavsett!

Dessutom är det ju så att det har lämnats in en motion i Sölvesborg om att undersöka möjligheterna att starta en Hälsoträdgård även här vilket då öppnar dörrar för att den erfarenhet och brinnande intresse jag har för detta projekt nu kan komma till användning i min hemstad! Läs mer på en Facebooksida jag startat för alla som kan tänkas vara intresserade av projektet med en Hälsoträdgård i Sölvesborg!

Så summan av kardemumman är ändå en positiv arbetssituation med sköna visoner.

Pin It

Inga kommentarer: